cara buat leher baju kurung

Ikut contoh pola kat bawah ni. Mengukur dan buat leher baju kurung.


Pin Page

Teknik Menjahit Poket Baju.

. Boleh tengok video kat bawah ni yekhas buat yang masih baru dalam. Ukuran bahu ke pinggang 2-3. Hi therejommm menjahit dengan cara sayatutorial sewing howtovideo ini saya akan menunjukkan macam mana.

Cara Buat Leher Baju Kurung dihikayatkan oleh MizaEija at 1135 AM. Cara nak ukur alas dalamlapik leher lengan baju kurung tradisional. Masalah yang selalu dihadapi bila bulat set.

Cara merajah pola baju kurung pesak gantung. Saya ada beri penerangan yang jelas dan mudah diikuti. Sfp 2204 pakaian tradisional wanita 1 baju.

Cara buat pola baju kurung moden. Okeh untuk video kali ni saya kongsikan pada anda cara buat pola baju kurung. Cara membuat pola leher baju kanak2.

Sederhana 1-935 1-10 35 4 atau ikut sukabiasanya saya belah di bahagian tengah bhagian hdapan leher seperti baju kurung. Labuh baju kurung biasanya melebihi sedikit paras lutut. Ni step lepas korang dah lukis pada kain gam dan tempek pada kain untuk leher.

Selamat petangmeh tengok cara saya jahit leher baju kurung tradisional. Saiz dan ukuran badan tanpa longgar. Haa ni aku saje gediks nak post pasal ni.

Ikut contoh pola kat bawah ni. Teknik Menjahit Kain Modul 6. Teknik dan Cara Menjahit Baju Kurung di dalam Panduan Modul ini.

December 24 2021 at 1132 pm 3 views. Nota jahit lengkap mudah faham rm25. Pinggang ke pinggul 8 0-4.

CARA MEMBUAT POLA BAJU KURUNG MODEN HADAPAN 0-1. Boleh tengok video kat bawah ni yekhas buat yang masih baru dalam. Cara nak buat pola atau pelan atau dasar baju kurung moden simple blouse.

Sebenarnya banyak cara nak buat leher baju kurung ni dan dalam video ni saya tunj. Nak jahit bahagian leher kena ada satu lagi kepingan di dalamnya. HaiSelamat datang ke channel saya Cik BungaTerima kasih kepada yg dah subscribe channel saya yaa.

Cara jahitan leher yang ditunjukkan di dalam ebook ini adalah sama dengan cara menjahit leher baju kurung Tradisional. Pin on rosas leher baju kurung sewing alterations sewing techniques tebuk leher ikut saiz pola leher dress sewing patterns pola leher sewing. Biasanya kita buat leher ni pada baju kurung kurung riau See more ideas about sewing tutorials tutorial baju kurung.

Sebenarnya banyak cara nak buat leher baju kurung ni dan dalam video ni saya tunj. Seriously cara ni yang paling best dan lawa untuk buat leher baju. Butang baju melayu cekak musang teluk.

January 7 at 501 am 75 views. Sediakan pola baju melayu langkah membuat pola baju melayu arahan 1 0 1 labuh baju 2 inci 2 3 4 lebar bahu 3 4 5 labuh. Selamat datang ke channel saya Cik Bunga.

Kali ni saya nak kongsi cara melukis pola baju kurung riau. So ini je la yg eden mampu bole terangkan. Cara mengambil ukuran baju kurung by salmawati.

Soutk video kali ni saya tunjuk. Baju kurung kedah poket depan kurung moden design baju kain batik dapatkan pola dari haurrasewing cara jahit lapik leher dan cantum bahu youtube o. Saya tak tahu sangat cara yang khusus untuk ukur pola baju kurung riau.

Yelah ada orang mungkin bersaiz s tapi mempunyai ukuran dada yang. Ukuran bahu bahagi 2. Pola tu letak di lapik leher yang di lipat 2 lepas tu tandakan garisan di sepanjang lekuk tu.

Terutamanya untuk bahagian pesak dan kekek. Ikut pola macam di bawah ni. Tandakan garis leher pada pola badan tadi.

Saya ingin cuba buat sendiri baju kurung pahang dan riau. Anda akan didedahkan dengan asas menyiapkan baju kurung. Cara mengambil ukuran baju kurung.

Labuh baju Keliling leher Bahu ke pinggang sebelum tu eden ni buat baju kurung moden yg ade lisu belakang sahaja. Kemas dan mudah gitu. December 24 2021 at 1132 pm 3 views.

Terdapat banyak set acuan yang dijual pada masa kini namun tak menepati citarasa saya. Video kali ni saya tunjukkan cara saya bentuk lubang leher dan lapik leher. Sebenarnya banyak cara nak buat leher baju kurung ni dan dalam video ni saya tunj.

Teknik Menjahit Leher Baju. Saya juga tak berapa pasti potongan dibawah lengan tu disebut kekek atau termasuk dalam pesak juga. Kadang kala adalah amat sukar bagi yang pertama kali ingin membeli baju atau blouse secara online untuk.

Cara menjahit kain lipat batik yang juga dikenali sebagai kain selisih depan juga ditunjukkan di dalam ebook ini. Tutorial bulan leher dan jahit lapik leher baju kurung. Jadi minta maaf banyak2 kepada yang memang pakar dalam hal ini kalau saya buat kesilapan.

Halo sobat pada postingan kali ini kami akan berbagi informasi populer tentang pola baju kurung kedah moden 2017. Sections of this page. 1 dan juga buku baju kurung vol2 dimana ianya sesuai untuk peminat dunia jahitan yang baru nak start belajar menjahit.

Kepada yg dah subscribe tu saya ucapkan terima kasih byk2 sebab sudi menyokong channel saya ini. 25082015 at 1139 AM. Kepada anda yang masih mahu membuat baju sendiri mungkin anda boleh cuba fesyen baju kurung moden princess cut di bawah ini.

Cara buat pola cara melakar pola baju kurung kedah tradisionalnak beli pola dan buku jahitan.


Pin Page


Pin Page


Tutorial Bulan Leher Dan Jahit Lapik Leher Baju Kurung


Pin Page


Pin Page


Pin Page


Pin Page


Pin Page


Pin Page


Pin Page


4 Bp Blogspot Com 6wmrvkusxdw Tero82oscvi Aaaaaaaaaf8 Xrvdfqeztso S640 Pola Leher Jpg Fashion Sewing Tutorials Sewing Techniques Sewing Patterns Girls


Tutorial Membuat Lubang Leher Baju Kurung


Aourat


Cara Buat Lapik Leher Couture


Pin En Sewing


Jahit Leher Baju Kurung Teknik Menjahit Pola Jahitan Menjahit


Bila Hati Berbicara Melakar Pola Bulan Leher Teknik Menjahit Pola Dasar Dasar Menjahit


Pola Leher Fashion Sewing Projects Teaching Sewing Sewing Paterns


Pin Page

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel